Δέκα «χρυσές» βιταμίνες για τόνωση και ενέργεια την άνοιξη!

Το μουντό χειμωνιάτικο σκηνικό απομακρύνεται όλο και περισσότερο από το κάδρο, η θερμοκρασία ανεβαίνει σιγά-σιγά, ο καιρός αλλάζει αισθητά, η ημέρα μεγαλώνει. Όλα δείχνουν ότι η άνοιξη είναι εδώ, όμως ο ερχομός της δεν είναι πάντα «ανώδυνος».

Όχι μόνο για εκείνους που υποφέρουν από τις αλλεργίες της άνοιξης, αλλά και για όσους πέφτουν «θύματα» του συνδρόμου της εαρινής κόπωσης, το οποίο προκαλεί μια ανεξήγητη κούραση και ατονία, ενώ και η διάθεση είναι πεσμένη.

Το σύνδρομο της εαρινής κόπωσης, που «προτιμά» περισσότερο τις γυναίκες, εμφανίζεται συνήθως κατά τους μήνες Μάρτιο-Απρίλιο και διαρκεί λίγες ημέρες ή εβδομάδες.

Παράγοντες που «ενοχοποιούνται» για την εμφάνισή του είναι:

  • Η αδυναμία του οργανισμού να συγχρονιστεί στις πιο μεγάλες ημέρες, με συνέπεια να καταπονείται, αφού δεν έχει τον χρόνο να προσαρμοστεί.
  • Το εξασθενημένο ανοσοποιητικό.
  • Η αλλεργική ρινίτιδα, που δυσκολεύει την αναπνοή με συνέπεια να μην τροφοδοτείται ο οργανισμός με οξυγόνο.

Τα πρώτα σημάδια του συνδρόμου είναι η νωθρότητα και η μειωμένη ενεργητικότητα, αλλά και άλλα ενοχλητικά συμπτώματα, όπως: ημικρανίες, δυσκολία στο πρωινό ξύπνημα, αίσθημα ανησυχίας, αδυναμία συγκέντρωσης, πεπτικές διαταραχές, υπερένταση, απώλεια όρεξης με συνέπεια  να επιδεινώνεται περαιτέρω η κατάσταση.

Το σύνδρομο της εαρινής κόπωσης δεν είναι ασθένεια και έτσι το «κλειδί» για την άμεση αντιμετώπισή του είναι η σωστή διατροφή, ο επαρκής ύπνος και η άσκηση.

 

Δυναμώστε με διατροφή

Η ισορροπημένη διατροφή που περιέχει τις επαρκείς ποσότητες βιταμινών τροφοδοτεί τον οργανισμό με ενέργεια και ζωντάνια.

Σε αυτό το διάστημα, καλό είναι να αποφεύγονται οι εξαντλητικές δίαιτες και να καταναλώνονται τροφές πλούσιες σε βιταμίνες κυρίως του συμπλέγματος Β, που χαρίζουν ενέργεια στον οργανισμό.

Πλούσιες σε αυτές τις πολύτιμες βιταμίνες είναι τα τρόφιμα, όπως το κρέας, το συκώτι, τα πουλερικά, τα ψάρια, τα αυγά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, οι πατάτες, το ψωμί, τα φασόλια, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, οι μπανάνες και τα αποξηραμένα δαμάσκηνα.

 

Οι «χρυσές» βιταμίνες για τόνωση και ενέργεια

Οι Βιταμίνες του συμπλέγματος Β αποτελούν ασπίδα προστασίας απέναντι στο σύνδρομο της εαρινής κόπωσης, καθώς εμπλέκονται σε διάφορες μεταβολικές διεργασίες που τροφοδοτούν με ενέργεια τον οργανισμό.

Συγκεκριμένα, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπως η θειαμίνη (Β1), είναι απαραίτητη  για την παραγωγή ενέργειας και τον μεταβολισμό των υδατανθράκων, ενώ συμβάλλει στη φυσιολογική λειτουργία του νευρικού συστήματος και της καρδιάς.

Η βιταμίνη Β2 (Ριβοφλαβίνη) συμμετέχει στον σχηματισμό των απαραίτητων συνενζύμων, τα οποία είναι απαραίτητα για τη μετατροπή των πρωτεϊνών, των λιπών και των υδατανθράκων σε ενέργεια.

Η βιταμίνη Β3 (Νιασίνη) ενισχύει τη λειτουργία της μνήμης, ενώ η Βιταμίνη Β5 (Παντοθενικό οξύ) εμπλέκεται στη λειτουργία των επινεφριδίων και τον σχηματισμό αντισωμάτων.

Η Βιταμίνη Β6 (Πυριδοξίνη) συμβάλλει στη ρύθμιση της ορμονικής δραστηριότητας. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης που σχετίζεται με το προεμμηνορροϊκό σύνδρομο (PMS).

Η Bιταμίνη Β7 (Βιοτίνη) συμμετέχει στον μεταβολισμό των υδατανθράκων και των λιπών ενισχύοντας την υγεία του δέρματος, των μαλλιών, των νυχιών και στη φυσιολογική ψυχολογική λειτουργία.

Άλλες βιταμίνες του συμπλέγματος B, όπως η βιταμίνη Β9 (Φυλλικό οξύ) και η Βιταμίνη Β12 είναι εξίσου ζωτικής σημασίας για την καλή υγεία, αφού είναι υπεύθυνες για τη φυσιολογική λειτουργία του νευρικού συστήματος, ενώ μειώνουν αισθητά τα σημάδια της κούρασης και της κόπωσης.

Την ίδια όμως στιγμή, επειδή τα επίπεδα μαγνήσιου και ασβεστίου πέφτουν την άνοιξη, καλό είναι να καταναλώνετε τροφές πλούσιες σε αυτά τα μέταλλα ή να πάρετε κάποιο συμπλήρωμα διατροφής, όπως το Vitamin Force Multivitamin & Mineral της Naturalia το οποίο, μεταξύ άλλων, περιέχει όλα τα βασικά στοιχεία του συμπλέγματος βιταμινών Β, βιταμίνη C, βιταμίνη Ε, μαγνήσιο, ασβέστιο που χαρίζουν επαρκή ενέργεια και τόνωση.

 

Παραδοθείτε στην αγκαλιά του Μορφέα

Για να εγκλιματιστείτε καλύτερα στην αλλαγή της εποχής, αναπρογραμματίστε την ώρα που πηγαίνετε για ύπνο και την ώρα που ξυπνάτε το πρωί. Φροντίστε να παραδίνεστε στην αγκαλιά του Μορφέα τουλάχιστον οκτώ ώρες για να μην σας λείπει ενέργεια την επόμενη ημέρα.

 

Ασκηθείτε στο φως της ημέρας

Η άσκηση, ειδικά το περπάτημα στο φως της ημέρας, είναι ευεργετικό καθώς ο οργανισμός προσαρμόζεται πιο εύκολα στις νέες ατμοσφαιρικές συνθήκες. Παράλληλα, με τη βάδιση σταθεροποιείται το νευροφυτικό και ορμονικό σύστημα, τονώνεται η κυκλοφορία του αίματος, ενώ παράγεται η βιταμίνη D η οποία έχει ευεργετικές επιδράσεις σε όλο το σώμα.

ΠΗΓΕΣ

 

https://www.healthline.com/health/living-with-atrial-fibrillation#symptoms

https://womanitely.com/ways-wave-goodbye-spring-fatigue/

https://www.webmd.com/women/features/the-causes-of-womens-fatigue#1

https://www.shape.com/healthy-eating/diet-tips/why-b-vitamins-are-secret-more-energy