«Ανεβάστε» με φυσικό τρόπο το «πεσμένο» ανοσοποιητικό!

Κάθε χρόνο τέτοια εποχή βρίσκεστε στο ίδιο έργο θεατές. Με το που θα πέσει η θερμοκρασία και οι διάφορες ιώσεις που προκαλούν το κοινό κρυολόγημα θα «φουντώσουν», ο οργανισμός σας παραδίδεται άνευ όρων στον πυρετό, στην καταρροή, στο βήχα και στον πονόλαιμο.

Την ίδια στιγμή, κάποιοι άλλοι άνθρωποι στο στενό σας περιβάλλον φαίνεται ότι δεν αρρωσταίνουν σχεδόν ποτέ τον χειμώνα.

 

Ποιο είναι το μυστικό τους;

Υπάρχουν πράγματα τα οποία δεν μπορείτε να αλλάξετε και αυτά σχετίζονται με την τύχη, την ηλικία, τα γονίδια και το φύλο. Όμως, αυτό που είναι στο χέρι σας να το αλλάξετε, είναι να βελτιώσετε την άμυνα του οργανισμού σας, ώστε να αναχαιτίζει τους «επίδοξους εισβολείς».

 

Πώς θα ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας

Το ανοσοποιητικό σύστημα είναι μια πολύ καλά ενορχηστρωμένη ομάδα ιστών και κυττάρων. Κύρια «αποστολή» του είναι η προστασία του οργανισμού από τους ιούς, τα αλλεργιογόνα, τα βακτήρια και άλλους παθογόνους οργανισμούς.

Ένας από τους παράγοντες, που επηρεάζουν την καλή λειτουργία του είναι η διατροφή. Και αυτό γιατί ορισμένα  θρεπτικά συστατικά που υπάρχουν στις τροφές έχουν την ιδιότητα να ενισχύουν τη φυσική άμυνα του οργανισμού, και κάποια άλλα, όπως είναι η ζάχαρη και οι απλοί υδατάνθρακες, το αλκοόλ, τα «κακά» λιπαρά, φαίνεται να την αποδυναμώνουν.

Υπάρχουν τρόποι να «ανεβάσετε τις αποδόσεις» του πεσμένου ανοσοποιητικού, ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές.

 

Φροντίδα του εντέρου, το Α και το Ω

Η ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού ξεκινά από την καλή πεπτική υγεία. Λαμβάνοντας προβιοτικά, είτε μέσω των τροφών είτε μέσω συμπληρωμάτων διατροφής, ενισχύεται το ανοσοποιητικό, καθώς τα «καλά» αυτά βακτήρια εμποδίζουν την είσοδο των επιβλαβών μικροβίων.

Είναι εξάλλου γνωστό ότι το 70% του ανοσοποιητικού συστήματος βρίσκεται στο έντερο, το οποίο, εάν διατηρείται υγιές, θα μπορεί να αντιμετωπίζει τους ιούς.

Για το σκοπό αυτό επιβάλλεται η κατανάλωση τροφών ή συμπληρωμάτων διατροφής που περιέχουν προβιοτικά, αφού έχουν την ιδιότητα να επαναφέρουν την ισορροπία στην εντερική μικροχλωρίδα, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στη δημιουργία ενός ισχυρού ανοσοποιητικού.

Πολύ καλή πηγή είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα και άλλα τρόφιμα στα οποία τα προβιοτικά προστίθενται εκ των υστέρων.

Κουρκουμάς

Μπορεί να είναι γνωστός στους περισσότερους ως μπαχαρικό που νοστιμίζει και δίνει χρώμα στα φαγητά, αλλά το βασικό του συστατικό, η κουρκουμίνη, φαίνεται ότι θωρακίζει το ανοσοποιητικό, όπως έδειξαν κλινικές δοκιμές που έγιναν.1

 

Βιταμίνη C

Είναι γνωστή κυρίως για τη δράση της ενάντια στους ιούς του κοινού κρυολογήματος. Όμως τα οφέλη της δεν σταματούν εκεί, καθώς παίζει σημαντικό ρόλο στην παραγωγή των αντισωμάτων, τα οποία ως γνωστόν εξουδετερώνουν τους παθογόνους μικροοργανισμούς που εισβάλλουν στον οργανισμό.

Κύριες πηγές είναι τα εσπεριδοειδή, το ακτινίδιο, η φράουλα, το ροδάκινο, τα σταφύλια, το μπρόκολο, οι πιπεριές, το σπανάκι, τα λεμόνια, το κουνουπίδι, η ντομάτα και ο μαϊντανός.

 

Βιταμίνες Β2 και Β6

Οι δυο αυτές βιταμίνες, που ανήκουν στο σύμπλεγμα των βιταμινών Β, συμβάλλουν στη φυσιολογική λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Η Β2 ενισχύει την αντίσταση του οργανισμού σε βακτηριακές μολύνσεις, ενώ κύριες πηγές της αποτελούν τα εντόσθια, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, το αυγό, το κρέας, καθώς και τα δημητριακά.

Από την άλλη, η βιταμίνη Β6 έχει την ιδιότητα να αυξάνει την παραγωγή μεταβολιτών που ρυθμίζουν την απόκριση του ανοσοποιητικού. Οι top τροφές σε περιεκτικότητα στην πολύτιμη αυτή βιταμίνη είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα ξερά φασόλια, οι μπανάνες και οι πατάτες.

 

Βιταμίνη D

Ονομάζεται και βιταμίνη του ήλιου και εμπλέκεται σε αμέτρητες λειτουργίες του ανθρώπινου οργανισμού. Ο ρόλος της είναι εξίσου καταλυτικός και στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού, καθώς καταπολεμά τις φλεγμονές και συμβάλλει στην ενεργοποίηση των Τ-κυττάρων που εξουδετερώνουν τους εισβολείς.

 

L-Glutamine

Η L-Γλουταμίνη ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και περιέχεται στο κρέας, στα όσπρια, στο σιτάρι και στα γαλακτοκομικά προϊόντα.

 

Πού βρίσκονται

Όλα τα παραπάνω πολύτιμα στοιχεία για την ενίσχυση του «πεσμένου» ανοσοποιητικού, περιέχονται στο συμπλήρωμα διατροφής Imubiol της Be LiFe, το οποίο είναι ένας μοναδικός συνδυασμός μετάλλων βακτηρίων γαλακτικού οξέος και φυτικών εκχυλισμάτων.

Εκτός από τα προβιοτικά (9 στελέχη 8 δις βακτήρια γαλακτικού οξέος) η δράση του ενισχύεται επιπλέον καθώς περιέχει:

  • εκχύλισμα κουρκουμά
  • L-glutamine
  • βιταμίνες C, Β6, Β2 και D3,

που συμβάλλουν στη φυσική λειτουργία του ανοσοποιητικού.

 

Για το καλό του οργανισμού μας

  • Αποφεύγετε την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, καθώς η συνήθεια αυτή μπορεί να το αποδυναμώσει.
  • Διατηρήστε ένα υγιές βάρος και μην κάνετε «εξαντλητικές δίαιτες».
  • Κοιμηθείτε, καθώς η μόνιμη έλλειψη ύπνου συνδέεται με την μείωση των Τ-λεμφοκυττάρων και επομένως με την πεσμένη απόδοσή του.
  • Ασκηθείτε, καθώς αρκούν είκοσι με τριάντα λεπτά ζωηρό περπάτημα πέντε μέρες την εβδομάδα για τη διατήρηση ενός υγιούς ανοσοποιητικού συστήματος.
  • Τιθασεύστε το άγχος. Το έντονο στρες και το μόνιμο άγχος «ρίχνουν» τις άμυνες του οργανισμού, με συνέπεια να γίνεται περισσότερο ευάλωτο στις ιώσεις και στο κοινό κρυολόγημα.

ΠΗΓΕΣ

1.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17211725

https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/how-to-boost-your-immune-system

https://www.healthline.com/health/food-nutrition/foods-that-boost-the-immune-system

https://www.everydayhealth.com/columns/white-seeber-grogan-the-remedy-chicks/ten-simple-natural-ways-to-boost-immune-system/

https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/adult-health/in-depth/7-simple-steps-to-boosting-energy/art-20305553

http://www.health.com/cold-flu-sinus/boost-immune-system