Δώστε βάση στη σωστή ενυδάτωση του οργανισμού!

Όσο ανοίγει ο καιρός και η ημέρα μεγαλώνει, τόσο περισσότερο αχνοφαίνεται στον ορίζοντα το καλοκαίρι.

Τα βαριά ρούχα σιγά-σιγά αντικαθίστανται με πιο ελαφριά και πιο αποκαλυπτικά, τα οποία όμως για να φορεθούν απαιτούν να… κατέβετε 1 ή 2 νούμερα.

Έτσι, λίγο ή πολύ, οι περισσότεροι ξεκινούν αυτήν την εποχή ένα workout, που περιλαμβάνει εκτός από το jogging, την ποδηλασία, το κολύμπι, το περπάτημα ή εντατικές προπονήσεις στο γυμναστήριο, προκειμένου να απαλλαγούν από τα περιττά κιλά του χειμώνα.

Απαράβατος κανόνας, που ισχύει τόσο για τους προχωρημένους αθλητές όσο και για τους αρχάριους, είναι η σωστή προθέρμανση, αλλά και η ενυδάτωση του οργανισμού, πριν αλλά και κατά τη διάρκεια της προπόνησης, προκειμένου να αποφευχθούν οι τραυματισμοί και η εξάντληση.

 

Δώστε βάση στην ενυδάτωση

Δε σημαίνει ότι όσοι γυμνάζονται αρκεί να πίνουν μόνο νερό για να ενυδατώνονται, αφού κατά τη διάρκεια της προπόνησης χάνονται μέσω της εφίδρωσης οι ηλεκτρολύτες, οποίοι πρέπει να αναπληρώνονται άμεσα.

Και αυτό γιατί η διατήρηση της ισορροπίας τους στον οργανισμό είναι σημαντική, καθώς ρυθμίζουν:

  • την κατανομή νερού στο σώμα,
  • την καλή κυκλοφορία του αίματος και
  • τη διατήρηση της κίνησης και της ευρωστίας.

 

Δεν λαμβάνετε αρκετό μαγνήσιο ή κάλιο

Παράλληλα, μέσω του ιδρώτα αποβάλλεται αλάτι, μαγνήσιο και κάλιο, σημαντικά στοιχεία, που συμβάλλουν στη διατήρηση της ισορροπίας των ηλεκτρολυτών.

Η έλλειψη αυτών των ουσιών εντείνει τα συμπτώματα της αφυδάτωσης, με συνέπεια να  προκαλούνται κράμπες, μυϊκή εξάντληση, ζαλάδες και έντονοι πονοκέφαλοι.

 

Απαραίτητες οι βιταμίνες C και D

Για να ολοκληρωθεί μια απαιτητική προπόνηση, ο οργανισμός χρειάζεται παράλληλα να έχει ενέργεια αλλά και αντοχή. Σε αυτό συμβάλλουν οι βιταμίνες C και D.

Η βιταμίνη C δεν ενισχύει μόνο το ανοσοποιητικό, αλλά συμβάλλει στη φυσιολογική λειτουργία των μεταβολικών διεργασιών, που αποσκοπούν στην παραγωγή ενέργειας.

Επίσης, απαραίτητη είναι και η βιταμίνη D, η οποία ενισχύει τη φυσιολογική λειτουργία των μυών.

Εξίσου σημαντικό ρόλο για την καλή λειτουργία του μυοσκελετικού συστήματος και για τη βέλτιστη μυϊκή συστολή παίζει το αμινοξύ L-τυροσίνη.

Για την ενυδάτωση αλλά και τη αναζωογόνηση του οργανισμού σε καταστάσεις που προκαλούν έντονη απώλεια υγρών και ηλεκτρολυτών, σημαντικό όπλο για κάθε αθλητή, προχωρημένου ή μη, είναι το συμπλήρωμα vitamin Force ELECTROLYTES by Naturalia, το οποίο ενυδατώνει τον οργανισμό με φυσικό και αποτελεσματικό τρόπο.

Περιέχει επτά δραστικά συστατικά: νάτριο, κάλλιο, μαγνήσιο, Βιταμίνη D3, Βιταμίνη C, L- τυροσίνη και δεξτρόζη, τα οποία παίζουν πολύτιμο ρόλο στην αποτελεσματική ενυδάτωση του οργανισμού σε καταστάσεις που προκαλούν έντονη απώλεια υγρών και ηλεκτρολυτών όπως:

  • κατά τη διάρκεια της άσκησης
  • σε περιόδους καύσωνα και υψηλών θερμοκρασιών
  • κατά την έντονη εργασία.

ΠΗΓΕΣ

https://www.webmd.com/diet/features/5-hydration-dos-and-donts#2

https://www.healthline.com/health/electrolyte-disorders#symptoms

https://www.mayoclinic.org/symptoms/hyperkalemia/basics/definition/sym-20050776

https://www.healthline.com/health/food-nutrition/how-to-prevent-an-electrolyte-imbalance#electrolytes