Κατακόρυφη αύξηση παρουσιάζουν οι ιώσεις και γενικά οι λοιμώξεις, τέλος φθινοπώρου και αρχές του χειμώνα. Ο λόγος δεν είναι το ίδιο το κρύο, αλλά το γεγονός ότι, όταν ο υδράργυρος «πέφτει», κλείνουμε πόρτες και παράθυρα και μαζευόμαστε σε κλειστούς χώρους, πράγμα που διευκολύνει υπέρμετρα τη μετάδοση των μικροβίων.

Έτσι, όσο και αν προσπαθούμε να μην κολλήσουμε τις διάφορες ιώσεις που κυκλοφορούν, τις περισσότερες φορές η κατάληξη είναι να βρισκόμαστε στο κρεβάτι με πυρετό, καταρροή, συνάχι και μπούκωμα.

Γράφει η Μαρία Γλένη, δημοσιογράφος Υγείας

Όμως, για να περάσουμε φέτος τον χειμώνα χωρίς ιώσεις, δεν αρκεί μόνο το σχολαστικό πλύσιμο των χεριών και η αποφυγή των κλειστών χώρων, όπου συνωστίζονται πολλοί, αλλά πρέπει να ενισχύσουμε φυσικά και το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Και αυτό γιατί, αν ο «προσωπικός μας στρατός» είναι αδύναμος, δεν μπορεί να αναχαιτίσει τους επίδοξους «εισβολείς», όπως τα βακτήρια, τους ιούς και τους άλλους μικροοργανισμούς.

Επίσης, όταν τα χρόνια περνούν, το ανοσοποιητικό σύστημα σταδιακά αποδυναμώνεται και μετά τα 65 έτη καθίσταται όλο και πιο αδύναμο.

Βέβαια, το πόσο γρήγορα θα συμβεί αυτό εναπόκειται στον καθένα από εμάς, καθώς η υιοθέτηση «κακών» συνηθειών, όπως το κάπνισμα, η έλλειψη άσκησης, το άγχος και το στρες, αποδυναμώνουν μια ώρα γρηγορότερα το ανοσοποιητικό σύστημα.

Διαβάστε παρακάτω τι να κάνετε, σε όποια ηλικία κι αν βρίσκεστε, ώστε να δημιουργήσετε φυσική άμυνα στον οργανισμό σας!

Βιταμίνη C

H βιταμίνη C είναι μια υδατοδιαλυτή βιταμίνη, την οποία ο οργανισμός αδυνατεί να συνθέσει. Εκτός από την απορρόφηση σιδήρου και την επούλωση των ιστών, είναι ιδιαιτέρως πολύτιμη στην ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού, καθώς συμβάλλει στη δημιουργία των αντισωμάτων. Μελέτες δείχνουν ότι η επαρκής πρόσληψή της σχετίζεται με την παραγωγή ουσιών, όπως οι κυτοκίνες, που εξουδετερώνουν τους παθογόνους μικροοργανισμούς.

Οι ειδικοί συστήνουν για την πρόληψη και την αντιμετώπιση των ιώσεων, η δοσολογία της να αγγίζει το 1g την ημέρα. Η πρόσληψή της γίνεται μέσω διατροφής, από τα εσπεριδοειδή και τα λαχανικά, όπως την πιπεριά, το μπρόκολο κ.ά.

Εχινάκεια

Η εχινάκεια αποτελεί το υπερόπλο της φύσης για την καταπολέμηση του κρυολογήματος και της γρίπης, αλλά και για την ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος χωρίς να προκαλεί παρενέργειες. Για τον λόγο αυτό δεν είναι λίγοι εκείνοι που τη λαμβάνουν προληπτικά στη διάρκεια του χειμώνα για να προλάβουν τα χειρότερα.

Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι κατά καιρούς η εχινάκεια έχει «μπει» στο μικροσκόπιο των επιστημόνων στις HΠA και στη Mεγάλη Bρετανία ώστε να διαπιστωθεί η δράση της.

Μετά από πολυετείς μελέτες, οι ειδικοί κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι αποτελεί την πρώτη επιλογή για την ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού έναντι των λοιμώξεων του αναπνευστικού. Την ίδια στιγμή, η εχινάκεια χρησιμοποιείται και για την καταπολέμηση φλεγμονών, κολικών και δερματικών παθήσεων (ψωρίαση, έρπης, έλκος, πληγές, εγκαύματα, ακμή).

Ασερόλα

O καρπός της ασερόλας (Μalphighia punicifolia) αποτελεί μια από τις πλουσιότερες φυσικές πηγές βιταμίνης C στον κόσμο. Δεν είναι τυχαίο ότι στην Ν. Αμερική χρησιμοποιούν παραδοσιακά την ασερόλα για την αντιμετώπιση των κρυολογημάτων.

 

Πού βρίσκονται

Οι πολύτιμες αυτές ουσίες που ενισχύουν φυσικά την άμυνα του οργανισμού, εμπεριέχονται στο βιολογικό συμπλήρωμα διατροφής της EchinaCerola 1600  της Be-Life.

Πρόκειται για ένα μοναδικό συνδυασμό εχινάκειας και βιταμίνης C, που βελτιώνει τη ρυθμιστική επίδραση του ανοσοποιητικού συστήματος σε περιπτώσεις φλεγμονής.

Η ασερόλα, με τα βιοφλαβονοειδή που περιέχει, είναι μια πολύ σημαντική φυσική πηγή βιταμίνης C και μπορεί συνεπώς να συνδυάζεται με αντιοξειδωτικά, ενώ η παρουσία της βιταμίνης C, ενισχύει τις ανοσοτροποποιητικές ιδιότητες της εχινάκειας.

Έτσι, μειώνεται σημαντικά ο αριθμός και η συχνότητα των λοιμώξεων, ιδιαίτερα της ανώτερης αναπνευστικής οδού και του δέρματος, ενώ επιταχύνεται και η θεραπεία τους.

Συνιστάται στις παρακάτω περιπτώσεις:

  • έλλειψη σε βιταμίνη C: πρόληψη και δράση κατά των λοιμώξεων,
  • πρόληψη και δράση κατά των λοιμωδών νοσημάτων (ιογενών, βακτηριακών και μυκητιασικών), ιδιαίτερα του δέρματος και της ανώτερης αναπνευστικής οδού,
  • ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και
  • πρόωρη γήρανση, για την καλύτερη αναγέννηση των κυττάρων.

Πηγές:

http://www.health.harvard.edu/flu-resource-center/how-to-boost-your-immune-system.htm

http://www.webmd.com/vitamins-and-supplements/lifestyle-guide-11/supplements-guide
http://www.eufic.org/article/en/artid/The-science-behind-superfoods/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1361287/