Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου: 7 τρόποι που θα σας απαλλάξουν από τα συμπτώματα

Όλοι χωρίς εξαίρεση έχουν ταλαιπωρηθεί τουλάχιστον για μια φορά στη ζωή τους από κάποια ενόχληση στο γαστρεντερικό σύστημα, όπως  φούσκωμα, διάρροια, δυσκοιλιότητα ή πόνο στην κοιλιά.

Όμως, για έναν στους πέντε συμπολίτες μας, που πάσχει από το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου, τα συμπτώματα αυτά αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής του και πολλές φορές επηρεάζουν αρνητικά την ποιότητα της ζωής του.

Το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου, αν και δείχνει «προτίμηση» περισσότερο στις γυναίκες, προκαλείται από διαταραχές της λειτουργίας του εντέρου και, ανάλογα με τη βαρύτητα των συμπτωμάτων, χωρίζεται σε τρεις κατηγορίες:

Ήπιο, μέτριο ή βαριάς μορφής

Οι αιτίες που «ενοχοποιούνται» για την εμφάνισή του είναι, εκτός από το έντονο άγχος και στρες, η κατανάλωση ορισμένων τροφών και ροφημάτων, όπως τα γαλακτοκομικά, τα πορτοκάλια, τα μανταρίνια, τα αυγά, τα κρεμμύδια, οι πιπεριές, ο καφές, το γάλα αλλά και κάποια παλαιότερη λοίμωξη.

Για το… καλό του

Εκτός από τη φαρμακευτική αγωγή που θα συστήσει ο θεράπων ιατρός, υπάρχουν και οι φυσικές θεραπείες που μπορεί να καταπραΰνουν τα συμπτώματα και να ανακουφίσουν πραγματικά τους πάσχοντες.

Βαθιές ανάσες

Έχει τεκμηριωθεί και επιστημονικά ότι οι ορμόνες του στρες επηρεάζουν το έντερο, προκαλώντας φούσκωμα και πόνο, που υπό κανονικές συνθήκες δεν θα παρουσιάζονταν. Πάρτε βαθιές ανάσες κάθε φορά που το άγχος «χτυπάει» κόκκινο.

Keep walking

Η καθιστική ζωή επιβαρύνει τη λειτουργία του εντέρου. Για αυτό οι ειδικοί επιστήμονες της mayo clinic συνιστούν στους πάσχοντες να εντάξουν στην καθημερινότητά τους μια ήπια αεροβική άσκηση, όπως το περπάτημα για μισή ώρα και το τρέξιμο για 10-15 λεπτά την ημέρα.

Εξάλλου, η άσκηση «χαρίζει» εκτός από σωματική και ψυχική ευεξία, βελτιώνει ταυτόχρονα την ψυχική διάθεση και τελικά συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία του εντέρου.

Νερό, νερό

Για την καλή λειτουργία του πεπτικού, και όχι μόνο, οι ειδικοί επιστήμονες συστήνουν να πίνουμε τουλάχιστον οκτώ ποτήρια νερό την ημέρα.

Στην αγκαλιά του Μορφέα

Ο ύπνος ανακουφίζει από τα συμπτώματα του ευερέθιστου εντέρου, σύμφωνα με Βρετανούς ειδικούς, που ήδη εφαρμόζουν την υπνοθεραπεία στους ασθενείς τους.

Η σωστή διατροφή

Το μόνιμο άγχος των πασχόντων από το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου είναι ποιες τροφές πρέπει να περιλαμβάνει το διαιτολόγιό τους για την αποφυγή των δυσάρεστων συμπτωμάτων.

Στο πλαίσιο αυτό, οι ειδικοί συνιστούν στους ασθενείς το γεύμα τους να περιλαμβάνει:

  • μικρά και συχνά γεύματα
  • φυτικές ίνες,
  • άπαχα κρέατα, όπως ψάρι, γαλοπούλα, κοτόπουλο
  • ημιαποβουτυρωμένα ή 0% γαλακτοκομικά προϊόντα
  • ναι στον κουρκουμά

Έρευνες έδειξαν ότι το κύριο συστατικό του κουρκουμά, η κουρκουμίνη, έχει μεταξύ των άλλων και ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, ενώ βοηθάει στην αντιμετώπιση των γαστρεντερικών προβλημάτων, στα οποία περιλαμβάνονται το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου, τα γαστρικά έλκη, η νόσος του Crohn και η ελκώδης κολίτιδα.

Συγκεκριμένα, μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι ασθενείς με ελκώδη κολίτιδα που λάμβαναν κουρκουμίνη μία φορά μετά το πρωινό και μία φορά μετά το βραδινό γεύμα, είχαν σαφώς λιγότερα συμπτώματα και πόνο. Παράλληλα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η κουρκουμίνη είναι μια ασφαλής και αποτελεσματική θεραπεία στην ελκώδη κολίτιδα, ακόμη και αν λαμβάνεται για μεγάλο χρονικό διάστημα.1

Το Curcuma Magnum της Be-Life, συνδυάζοντας το ισχυρό αντιοξειδωτικό κουρκουμίνη με το μαύρο πιπέρι, μπορεί να αποδειχθεί θαυματουργό: προστατεύει το γαστρικό υγρό, προάγει την καλή πέψη, δρα ευεργετικά στις πεπτικές διαταραχές, ενώ παράλληλα ενισχύει τη φυσική άμυνα του οργανισμού και συμβάλλει στην καλή υγεία των αρθρώσεων.

ΠΗΓΕΣ:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17101300

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/irritable-bowel-syndrome/symptoms-causes/syc-20360016

https://www.webmd.com/ibs/guide/digestive-diseases-irritable-bowel-syndrome#1

https://www.everydayhealth.com/hs/ulcerative-colitis-treatment-management/top-supplements/